Thursday, March 24, 2011

MISI MENCARI INAI

Assalamualaikum..

Korang tau tak inai jenis apa yang cantik dan merah bila dipakai?
Dah puas mneservei dalam tenet ni tapi nyatanya hampass...aku tak dapat cari brand ape yang paling best dan yang penting kalernya dapat memuaskan hati semue pihak..

Hasil survey yang aku buat secara sambilan waktu kerja ni lah die yang banyak aku jumpe...Inai Rani..paling famous sekali dok bertempek dalam gambar-gambar pakcik Google.


Tak tahula inai ni sesuai ke tak dengan jari-jemariku ini tapi rata-rata memberi komen yang positif..Hmm atau mungkinkah aku akan berpaling kepada inai daun yang memerlukan sedikit usaha untuk menumbuk itu??


Ohh apakah yang aku cari sebenarnya aku pun tak tau di saat kepala tengah sarat dengan macam-macam benda..Mana nak pikir pasal kerja, hal kawin, ditambah pula dengan batuk dan demam...Ahhh..Sabarrr...Ini semua ujian untuk menguji kesabaran ..

Untuk meredakan sedikit kesakitan ni, aku nak share serba sedikit gambar corak inai yang simple tapi cantik di mataku..


i adore this one!!Very nice...heeee....

Cantiknya yang Ayu raudhah punya tu..terjatuh hati pulak dan terasa untuk copy paste aje coraknya itu hehee..Ok mau balik sekarang..malam ini ada projek DIY untuk kasut bertandangku weeee....tak sabar mau beronok-ronok dengan beads itu...

6 comments:

  1. inai mekah ok kot....maybe kat masjid india ada jual....yg serbuk...

    ReplyDelete
  2. wahhhh.....lagi 1 minggu...berdebar gtu...hehe

    ReplyDelete
  3. Dia.honey: tu la ngat nk cari inai mekah tp xtaula smpat ke x nk pgi masjid india tu..btw tq for ur info:)

    ReplyDelete
  4. Dya: Aah sminggu je lagi hehe tp bukan takat brdebar je isau,cuak, pening seme de haha..dya dtg x nti:)

    ReplyDelete
  5. insyaALLAH...kemungkinan besar sy datang..hehe..jgn debo2..tenang2 je..baru berseri..hehe ;)

    ReplyDelete
  6. Amboiii suka benor dia berinai2.. Sama la kita dulu2..time kecik2 dulu gigih menumbuk2 inai..nk amik inai amik daun yg tua ada bintik2 hitam..katanya tu lg power tp x tau la betul ke tk..tp mmg segala petua humban dlm lesung tu.. Asam jawa..arang..beras..nasi..limau nipis semua ada.. Mujur milo je x masuk..klu tk tmbh gula.dh siap milo perasa daun inai.hehe..

    Tp skrg dh mlas tumbuk..amik je inai mekah yg serbuk tu tmbh air, bubuh kt jari sure merah menyala hasilnya..bau pun best.. Korang2 yg merasa nk jd pengantin balik boleh la sms saya 0194344930.. Sy ada la 5 kilo hangkut dari mekah tu.. Sape2 nk terutama B2B tu sila2kan sms ye.. Sementara stok masih ada...

    ReplyDelete