Thursday, March 3, 2011

DIY Pomander Ball

Salam ...

Apa nak buat ye..macam takde kerja je walhal bertimbun quotation (kertas sebut harga) kat atas meja yang perlu di hapdate..tapi aku rasa malas bebenor nak membuatnye..Fikiran da melayang ke klang(nak hantar barang hantaran untuk digubah), ke rawang(hantar kad kahwin dekat bakal ibu mertua), ke subang(hamik cincin kawin..haaa ni aku sukeeee..panggg)Semuanya nak dibuat pada hari esok dan luse..Ketat sungguh jadualku sampai kan masa untuk memanjakan diri sendiri terpaksa dipospon ke minggu depan..sigh..eh tak baik mengeluh..Sabor jela temah..

Dalam berblogwalking tadi aku tetibe terpikir untuk membuat pomander ball sendiri..macam menarik pulak pomander ball yang cumel itu barangkali sesuai untuk dihias di bilik dan pintu gerbang ku nanti..Meh aku tayang sikit apa yang aku dapat hasil dari menjadi seorang stalker..hahaha..
Yang ini agak senang sebab korang tak perlu bersusah payah nak mengutip bunga segar kat kebun mane-mane k sebab korang cume beli bunga artificial je then cucuk je kat bola polisterin tu..
Ni la hasilnya bila dah siap..macam senang kan..ni aku copy dari blog ni..kalau nak tau cara membuatnya korang referla cik mizzunderstood..Sory dear i copy tanpa mintak izin huhu..

Yang ni pulak kenala merajinkan diri sket tak boleh malas-malas kalau nak dapatkan hasil yang macam ni..Suke paten yang ini tetapi becinta nye la nak membuat benda alah tu..adesss cakap lebih tak guna jom kita blaja same-sama..
bahan-bahannya simple je kan.

kalau tengok macam ni agak-agak boleh buat tak?

taraaaa...cantik gakkan:)
Aku tak rajinla nak cerita cara-cara buat bola bunga ni korang layan la kat sini ye:)http://bebekbuchuk.blogspot.com/2010/12/diy-project-pomander-ball-using-crepe.html

haaa ni banyak lagi contoh yang menarik hati..pilih-pilih ye selonggok seploh hinggit:P


tapi yang paling menyentuh hatiku ialah yang di bawah ini...sangat soft dan sejuk mata memandang sesoftlan hatiku ini...sila jangan cemburu:P


Jatuh cinta dengan kelembutan nya...ohhh pomander ball ku sayang..

7 comments:

  1. hehe tq dear..baru nak berjinak dengan DIY ni harap2 menjadila:)

    ReplyDelete
  2. pomander ball adalah DIY paling senang so far..buat banyak2 pon tak pe

    ReplyDelete
  3. Dia.Honey: dlm proses nk buat pomander ball untuk blik tp hangat-hangat taik itik sje sbb cume brjaya buat 1 bunga..so berserah pada mak andam jela:D

    ReplyDelete
  4. eamy:hi dear..tq..i folo u too:)

    ReplyDelete
  5. Yg ni best juga. Nak g cari bende bukat tu ler pasni.

    www.prettyraudhah.com

    ReplyDelete