Tuesday, May 31, 2011

Penantian Itu Satu Keindahan

Assalamualaikum..

Banyak orang cakap penantian itu satu penyiksaan tapi aku tak rasa lak macam tu.Bile dikenang-kenang balik zaman bercinta dulu yang penuh dengan penantian selama 6 tahun lebih( Lama tu beb sampai dah tak hingat bape kali aku potong rambut ni..Ade mak kesah!! hahah) Selama tu jugalah kami menyulam cinta secara jarak jauh dengan penuh tekun dan sabar lagi yakin dengan kesetiaan masing-masing dan Alhamdulillah penantian itu berakhir dan inilah hasilnya.....

Syahdunya perasaan saat diijabkabulkan..Menitis-nitis air mata kesyukuran dan kebahagiaan ewahhh...

Dalam masa hampir tujuh tahun yang mungkin agak lama pada pendengaran sesetengah orang, kami terasa macam baru bercinta sebab baru sekarang dapat merasa keindahan alam percintaan yang sebenar..Percintaan selepas berkahwin sangat indah sampaikan hubby ku sendiri mengakui tujuh tahun itu hanya pada angka tapi rasa macam baru mula nak mengorat je ahahahaha..Cumel sungguh suamiku yang ensem..(eh biarlah ape pandangan orang lain tapi aku suke puji beliau ensem )Terbalas setiap pengorbanan dan penantian kami itu dengan kenikmatan yang dikurniakan oleh Allah dan semoga ianya berkekalan sampai akhir hayat kami.

Begitu juga dengan penantian dalam pekerjaan yang sekian lama kuidam2kan sejak abis diploma lagi hinggalah 2 kali aku bertukar kerja dan tempat kerja, aku sanggup bersusah payah semata-mata ingin mendapatkan pekerjaan di gomen sebagai Penolong pegawai kawalan trafik udara.Walaupon jawatan itu tak seGAH Pegawai Tadbir Diplomat atau Menteri Kerjaraya(GAH ke??), tapi aku bersyukur kerana usahaku terbalas jua setelah terpilih untuk jawatan tu. Walaubagaimanapon,, apa yang membuatkan aku lebih bersyukur ialah Tuhan memberiku kenikmatan yang lebih besar dari itu iaitu suamiku dan aku dengan lapang hatinye telah melepaskan peluang untuk menjadi asst.ATC dan memilih suami yang dicintai..

''Weh..ruginye kau tolak keje gomen..''
''Sayangnye..Bukan senang nak dapat masuk gomen tau..''
''Ko tak suke ke dapat benefit gomen nanti kalo bersalin dapat cuti 3 bulan wooo...''(hakupedulikhape)

Kata-kata orang-orangan itu sedikit pon tak menggugat keputusanku sebaliknya aku bertambah yakin lagi2 bile dengor suara Jamal Abdillah kat radio Sinar.
"Azura..tempat seorang isteri adalah di sisi suami kerana di situlah syurgamu"(wahhh feeling gitu tetibe die sebut nama aku wahahahaha)

Tapi yang sebenarnye, Dia-lah yang menggerakkan hatiku untuk setiap keputusan yang aku buat kerana aku hanya merancang namun Dia-lah yang menetukan segalanya.
Aku bahagia dengan keputusan itu.
Dan jika diizinkan Allah, kami sekarang menunggu satu lagi nikmat yang tak ternilai harganya dari Allah dan semoga doa kami diperkenankan oleh-Nya..Insyaallah..
Terima kasih sayang atas segalanya...
Terima kasih Ya Allah atas segala kurniaan-Mu..

5 comments:

  1. wahhhhhh...syahdunya saya baca ni..bagus kakzu...saya tumpang gembira :)

    ReplyDelete
  2. thanks dya alhamdulillah hrp2 ni kputusan yg trbaikla..haa bile kzu nk dpt gud news dr dya lak ni jgn lupe kzu ye:)

    ReplyDelete
  3. sweetnye dear :)

    i'm happy for u :)

    ReplyDelete
  4. thanks nana..i'm happy for u too.less than 2 weeks kan hehe smoge semuanye brjln lancar n slamat pengantin baru:)

    ReplyDelete
  5. slm..don't u mind share dgn sye xperience iv dgn spa utk jwtn ni? saye ade iv hjg bln ni tp a41..thanx kak..

    ReplyDelete