Sunday, May 8, 2011

Selamat Hari Ibu...Mak!

Assalamualaikum Mak!

Semalam aku telefon mak di kampung. Masa tu mak tengah melepak dengan jiran sebelah rumah, makcik Ma. Aku borak-borak kosong dengan mak tapi motif sebenarnya nak ucap selamat hari ibu. Walaupun aku anak perempuan paling rapat dengan mak tapi bila bab-bab macam ni aku jadi terkelu dan termalu nak cakap..

Hmm tak tahu nak mula macam mana tapi aku sengaja ajak mak borak-borak tanpa motif padahal dalam kepala ligat cari ayat yang terbest untuknya.

Aku: Blablabla....
Mak: Potpetpotpetpotpot...
Aku: emm..mak..selamat ari ibu...(aku senyum kambing sebab tak pandai nak wat ayat manis)
Mak: yelah mekasihla..mak ni bukan ibu yang cemerlang...
Aku: La nape mak cakap camtu pulak..Mak dah berjaya( wah berjaya gitu) besarkan seploh orang anak ..ngokla abang, wa..(aku le tu), wan..adik2 semuanye jadi orang gak.(aduss napela aku tak abiskan ayat tu jadi orang yang bergune ke, orang yang berjaya dalam hidup ke..sedapla sikit mak mendengornye..ni tak ayat tergantung yang tak best langsung huh..)
Mak: .....(diam.tapi aku tahu dia sedang menahan tangisan..aku paham sangat mak aku tu memang cepat tersentuh hatinye)
Mak lagi: yelah..mekasihla ra..Ipi dah sampai K.L ke lum? (ai tukor topik pulak mak aku ni.ipi tu adik aku.hmm tapi aku dapat detect ada serak basah di situ)
Aku: Dah tapi wa tak sempat jumpe die lagi..ngokla nanti blablablapotpet..
Aku lagi: hmm mak..wa sayang mak...(senyum dalam tangisan)
Mak: Aah yelah mak pon samela..Jaga diri ngan suami baik2..kirim salamla kat menantu mak tu..(mak gelak ceria)

Hmm rasa sedih sangat sebab ini kali pertama aku tak dapat nak sambut hari ibu dengan mak.Maklumlah masa bujang dulu bolehla belikan mak hadiah beg ke kasut ke pastu buat makan-makan sikit tapi bila dah berkahwin dan tinggal berjauhan dari mak..hanya telefon je yang mendekatkan kami TAPI hadiah tetap ku beli cuma mak kena bersabar sampai hujung bulan ni la ye hihihi...
mak yang cantik semulajadi..orang cakap muka aku seiras mak..motif?kuikuikui..

sesi bermanja dengan mak..I miss u mak..:"""""""""""(

tiba-tiba saya rasa nak tunjuk gambar keluarga pulak sebab saya jadi rindu pada mereka semua:""""""""""(

Ibu mertuaku pon sama jugak kesnya..Aku dan hubby bagi sms ucap selamat hari ibu punyelah panjang berjela tapi yang kami dapat ialah...k. itu aje jawapannya..hubby cakap ibu memang macam tu.bagila sms panjang macam ketapi pon die cuma akan balas dengan 1 huruf je hahaha..comel la ibu..
Yang bertudung pink tu ibu mertuaku(comel bukan), ditengah-tengah adik iparku dan yang bertudung oren err maaf..tak berpeluang mengenali dengan lebih dekat huhu..

Buat Mak dan Ibu mertuaku..walaupun mak dan ibu tak baca blog wa ni..Wa doakan semoga mak dan ibu dipanjangkan umur, dikurniakan kesihatan yang baik, dan dilindungi-Nya sentiasa. WA SAYANG MAK & IBU..

Tak lupa juga buat semua ibu-ibu dan bakal ibu tak kira siapa dan dimana anda berada...
SELAMAT HARI IBU!!!

2 comments:

  1. muka u ade iras2 ur mom..hehe

    ReplyDelete
  2. nana:u org yang ke 765 cakap camtu kat i hihi..tq:)

    ReplyDelete